انواع چاقی و رایج ترین نوع چاقی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 23 شهريور 1400
بازدید : 325
نویسنده : mozhgan

اگر بخواهیم با یک معیار علمی چاقی را برای شما تعریف کنیم باید بگوییم. چاقی بر اساس شاخص توده بدنی BMI تعریف می شود. این شاخص با استفاده از قد و وزن شما می تواند تعیین کنید که وزنتان تا چه حد نرمال است. اگر BMI شما بالاتر از ۳۰ باشد در محدوده ی چاقی قرار می گیرید.

بیشتربخوانید... جراحی لاغری

در دامه انواع چاقی را برای شما معرفی کرده و به طور مختصر  توضیح می دهیم:

رایج ترین نوع چاقی در جهان

این نوع چاقی ناشی از عادات بدی است به علت مصرف نادرست شکر و غذا ایجاد می شود. برای حل این مشکل، فقط کافیست رژیم غذایی خود را عوض کنید و مقدار غذای روزانه ی خود را کاهش دهید. شکر را از رژیم غذایی خود حذف کنید و حداقل ۳۰ دقیقه ورزش را در برنامه ی روزانه ی خود بگنجانید.

چاقی ناشی از استرس

این نوع چاقی به خاطر استرس، افسردگی و مشکلات دیگر ایجاد می شود. معمولا افرادی با این نوع چاقی مواجه می شوند که به مصرف بیش از اندازه ی شیرینی ها روی می آورند. چطور با چاقی ناشی از اضطراب مقابله کنیم؟ بهترین روش مقابله با این نوع چاقی، کنترل استرس و عصبانیت است. برای این کار بهتر است یک فعالیت بدنی پیدا کنید که نگرانی و استرس شما را از بین ببرد. با این روش به زودی می توانید نتایج شگفت آوری را در بدن خود احساس کنید.

چاقی گلوتن

این نوع چاقی معمولا در زنانی که در حال یائسه شدن هستند و مردانی که عدم تعادل هورمونی دارند ایجاد می شود. بهترین روش برای برطرف کردن این نوع چاقی اجتناب از بی تحرکی مثل نشستن طولانی مدت، سیگار کشیدن و مصرف الکل است. بهترین راه حل، ورزش با وزنه است.

بیشتربخوانید... تاثیر جراحی لاغری بر سلامت جسمی

چاقی آتروژنیکی

افرادی که هنگام چاق شدن، فقط شکم آنها بزرگ می شود (عمل لاغری شکم) جزو این دسته قرار می گیرند و از چاقی آتروژنیکی رنج می برند. این نوع چاقی خصوصا جزو انوع خطرناک چاقی محسوب می شود چون می تواند سایر ارگان ها را تحت تاثیر قرار دهد و مشکلات تنفسی ایجاد کند. افراد مبتلا به این نوع چاقی باید حتما از مصرف نوشیدنی های الکی اجتناب کنند.

چاقی وریدی

این نوع چاقی عمدتا زمینه ی ارثی دارد و معمولا در دوران بارداری و در افرادی اتفاق می افتد که پاهای متورم دارند. درمان این نوع چاقی ورزش هایی مانند پیاده روی، بالا رفتن از پله ها و نوشیدن آب فراوان است.

چاقی ناشی از بی تحرکی

این چاقی معمولا قسمت های از بدن را تحت تاثیر قرار می دهد که قبلا تحرک زیادی داشته است. بهترین راه برای از بین بردن این ذخایر چربی این است که اجازه ندهید بدنتان برای مدت طولانی بدون غذا بماند. چون هر چقدر سوخت و ساز بدن بیشتر باشد سریع تر می تواند چربی های را از بین ببرد.





:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com